Algemenevoorwaarden

Dit zijn onze algemene voorwaarden. Deze zijn, samen met de verwijzingen die ze bevatten, van toepassing op elke overeenkomst die Chairs & Bags (met KvK-nummer: 67711677), met u sluiten. Mocht u vragen hebben, aarzel dan niet met ons contact te zoeken via chairs-bags@caiway.net  of telefoon nr. 0622772292 en op facebook op: Chairs & Bags Wij hebben het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen. U stemt ermee in dat steeds de laatste versie van deze algemene voorwaarden op onze overeenkomst van toepassing zal zijn.

Artikel 1 – Producten

Wij verkopen leren tassen en accessoires en stofferen uw stoel op aanvraag.

Artikel 2 – Betalingen

De (totale) prijs van de producten staat in onze webshop aangegeven. U kunt in onze webshop betalen met Ideal,
De verzendkosten komen voor uw rekening. Voor bestellingen boven de    € 50 worden geen verzendkosten gerekend.

Artikel 3 – Leveringen

Wij leveren uw product af op het adres dat u bij de bestelling hebt opgegeven. U kunt het adres niet meer wijzigen als wij het pakket al hebben verzonden. PostNL verzorgt de distributie. Wanneer het pakket is verzonden, krijgt u van ons een track & trace code, waarmee u de bestelling kunt volgen. Wij doen ons best om de bestelling binnen 1-3 werkdagen dagen te leveren. Als de bestelling vertraagd is, stellen wij u hiervan schriftelijk op de hoogte. We garanderen dat u de bestelling uiterlijk 30 dagen na bevestiging van de bestelling zal ontvangen. Lukt dit onverhoopt niet, dan kunt u ons verzoeken om (a) het bedrag dat u voor het product betaald hebt meteen terug te storten, of (b) een vervangend product (van gelijke waarde) te sturen.

Artikel 4 – Retour

U mag het product altijd binnen 14 dagen dagen, nadat u het hebt ontvangen, terugsturen. Gepersonaliseerde producten kunnen niet worden geretourneerd. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar chairs-bags@caiway.net  Nadat u van ons een bevestiging hebt ontvangen, moet u het product binnen 14 dagen opsturen. Als wij het product hebben ontvangen, storten wij binnen 5 werkdagen dagen het volledige aankoopbedrag terug. De kosten voor de retourzending komen voor uw rekening. Tijdens de termijn die u heeft om te bedenken of u het product wilt houden, moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U mag het product alleen uitpakken en gebruiken voor zover dat nodig is om te bepalen of u het product wilt houden.

Artikel 5 – Garantie

Garantie staat bij ons hoog in het vaandel. De tassen zijn gemaakt van echt leer en moeten kwalitatief goed zijn. Wij krijgen gelukkig weinig klachten betreffende de kwaliteit van de tassen. Echter, gezien het feit dat wij met handgemaakte en natuurlijke producten werken, kan het voorkomen dat het leer productiefouten bevat en/of niet aan de kwaliteitseisen voldoet. Wanneer er iets niet in orde is met de kwaliteit van onze producten, zoeken wij graag naar een passende oplossing.

Garantie consumenten

Er zijn klachten waarop wij standaard garantie verlenen:

  • Kapotte hengsels, lussen etc. binnen 3 maanden na aankoop
  • Sluitingen binnen 3 maanden na aankoop

Er zijn echter ook klachten die buiten onze macht liggen. Een klacht waar wij op voorhand geen garantie op kunnen geven is verkleuring. Om miscommunicaties of verwarring te voorkomen is hieronder kort toegelicht wat wij verstaan onder verkleuring.

Verkleuring: wanneer tassen te lang (zowel direct als indirect) in contact zijn met het zonlicht, kunnen verkleuringen ontstaan. Onder verkleuring verstaan wij ook het valer worden van kleuren of het vies worden van lichte kleuren en/of suède.

Een lastiger te beoordelen klacht is slijtage van tassen. Iedereen gebruikt zijn tassen op een andere manier en met een andere frequentie. Hierdoor is het lastig een norm te bepalen voor hoelang een tas mee moet gaan en bruikbaar moet blijven. Wanneer een tas meer dan drie maanden geleden is aangekocht en je hebt een klacht anders dan de klachten waarop wij standaard garantie geven, nemen wij de tas niet terug.

Artikel 6 – Aansprakelijkheid

Wij zijn niet aansprakelijk voor de schade die veroorzaakt is door gebruik van een product. Dit geldt niet als die schade is ontstaan door onze opzet, grove nalatigheid of bewuste roekeloosheid. Uw recht op schadevergoeding zal in ieder geval maximaal het bedrag zijn van het bestelde en betaalde product.

Artikel 7 – Privacy Policy

Wij beschermen uw persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). U kunt voor meer informatie onze Privacy Policy raadplegen.

Artikel 8 – Intellectuele eigendomsrechten

Alle intellectuele eigendomsrechten (zoals: auteursrechten, beeldmerken, woordmerken) op onze teksten, foto’s, beelden en andere materialen, zijn ons eigendom (of hebben wij in beheer met toestemming van de rechthebbende). Uw gebruik mag hier geen inbreuk op maken.

Artikel 9 – Klachtenregeling

Als u een klacht heeft over de uitvoering van de overeenkomst, horen wij dat graag. Stuur uw klacht dan zo snel mogelijk (en zo volledig mogelijk omschreven) naar chairs-bags@caiway.net  Wij zullen uw klacht zo snel mogelijk afhandelen, uiterlijk binnen maximaal 3 werkdagen dagen nadat we uw klacht hebben ontvangen. Als het langer duurt om de klacht af te wikkelen, ontvangt u binnen maximaal 3 werkdagen dagen een bevestiging van uw klacht en laten we weten wanneer we een inhoudelijk antwoord verwachten. Als we de klacht niet onderling kunnen oplossen, ontstaat er een geschil dat valt onder de geschillenregeling.

Artikel 10 – Aanvullend beleid & veel gestelde vragen

Alle producten zijn met grote zorg handgemaakt van echt leer. Omdat de producent met de hand wordt gemaakt kunnen er soms kleine onregelmatigheden voorkomen.

Houd er alsjeblieft rekening mee dat leer kleine onvolkomenheden kan bevatten. Dit geeft juist het materiaal zijn schoonheid en levendige karakter. 

Is je vraag niet beantwoord?
Neem dan contact op via chairs-bags@caiway.net